Nes kommune
Nes kommune Miljøarbeidertjenesten
Miljøarbeidertjenesten, avd.3 søker
Er du ute etter en spennende og givende jobb som kan tilby breddekompetanse innen målrettet miljøarbeid til voksne med funksjonsutfordringer?
Da er Miljøarbeidertjenesten i Nes kommune plassen for deg! Vi er med på å sikre gode, helhetlige og trygge tjenester til brukere i deres hjem. I takt med utviklingen i samfunnet øker kompleksiteten og behovene i hjemmene til innbyggerne våre. Det gir oss en unik mulighet til å tenke nytt, benytte vernepleie til å styrke vår kompetanse innenfor ressursmobilisering og mestringsperspektivet, og med brukermedvirkning i fokus. Vi har et hyggelig arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere, samarbeider tverrfaglig både internt og eksternt, deltar i ulike prosjekter og er opptatt av fleksibilitet og forbedring.
Det gir mening å bidra til mestring og livsglede, skape trygghet og et godt liv. Vi ønsker deg som er engasjert, har interesse for faget ditt, og som vil utføre jobben med arbeidsglede og humor.
Miljøarbeidertjenesten er organisert som en virksomhet i Helse og Velferd i Nes kommune og er fordelt i 5 ulike avdelinger med forskjellige fokusområder. Vi gir tjenester til mennesker som har funksjonsnedsettelser, i alle aldre og i alle livets faser.
Vi er en avdeling fordelt på 3 fløyer med varierende brukerbehov – utviklingshemming med tilleggsdiagnoser, somatikk, utfordrende atferd, aldring, autisme.
Vi er stolte av å være en gjeng med god struktur og rom for fleksibilitet, hvor faglig utvikling har dannet grunnlag for godt arbeidsmiljø. Vi jobber målrettet sammen mot felles mål og er opptatt av empati, verdighet, mestring og aktivitet.
Vi jobber kunnskapsbasert, har gode rutiner for veiledning, er opptatt av å styrke kompetansen innad og legge til rette for et utviklende fagmiljø som skaper muligheter både for brukere og medarbeidere som sikrer gode tjenester også inn i framtida.
Vi har 1 en ledig stillinger som miljøterapeut ,100 % dag/ kveld, og arbeid hver 4. helg.
Arbeidsoppgaver
Yte tjenester i henhold til enkeltvedtak etter helse- og omsorgstjenesteloven, herunder målrettet miljøarbeid, medisinansvar, kartlegging/vurdering/utarbeide tiltaksplaner
Tilrettelegg for mestring, ressursmobilisering og utvikling
Tilrettelegge og bistå i daglige gjøremål/aktiviteter
Opplæring og veiledning av medarbeidere – bistå i ressursgruppene, ansvar for internundervisning
Samarbeid med verger/pårørende og andre aktuelle instanser
Ansvar og deltakelse i fagutviklingsarbeid sammen med andre miljøterapeuter
Kvalifikasjoner
Norsk autorisasjon som vernepleier
Kompetanse innenfor systematisk målrettet miljøarbeid med personer med funksjonsnedsettelser
Erfaring fra arbeid med utfordrende atferd er ønsket
Gode IKT ferdigheter og evne til å anvende ulike fagsystemer
Kunnskap og erfaring knyttet til relevant lovverk
God kommunikasjonsevne, skriftlig og muntlig
Førerkort kl.B
For å kunne tiltre i stillingen må det leveres gyldig politiattest ikke eldre enn tre måneder.
Personlige egenskaper
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner samt relasjonskompetanse
Være fleksibel, tilpasningsdyktig og å kunne omstille deg i arbeidshverdagen
Opptatt av kvalitet i tjenesten og positiv til forbedringsarbeid
Kunne foreta gode faglige og etiske vurderinger, være bidragsyter til holdningsarbeid
Ha god gjennomføringsevne og beslutningskompetanse
Engasjement for fagutvikling
Mestre en hektisk arbeidshverdag
Evne til å kunne inspirere og være en positiv bidragsyter til ett godt arbeidsmiljø
Kreativ og løsningsorientert
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
Et spennende fagmiljø med gode muligheter for faglig utvikling
Varierte arbeidsoppgaver
Organisert opplæring og oppfølging
Lønn i henhold til tariff + rekrutteringstilskudd kr 30.000 på tarifflønn for autorisert vernepleier
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Praktisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Fylke: Akershus
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Skift / turnus / arbeidstidsordning
Sektor: Helse og omsorg
Søknadsfrist: 13.07.2025
Tiltredelse: 01.09.2025
Arbeidssted: Årnes
Kontaktpersoner:
Abida Pajic, Avdelingsleder
mob: +47 459 74 133
Kirsten Røisli, Avdelingsleder
tlf: +47 90138854
Hjemmeside:
www.nes.kommune.no/tjenester/helse-omsorg-og-velferd/
Adresse: Rådhusgata 2 2150 Årnes
Nes kommune i Akershus fylke har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har straks 25.000 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud. I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen.
Tilbake til søketSøk her Tilbake til søketSøk her
Del stillingen
Nes kommune
Årnes
July 13 ,2025